[i5ia]                                                DE LA VILLE
"Et aussi d'avoir et obtenir dud. Sr lettres de passe pour souffrir passer et conduire lesd, armures et har­nois franchement et quittement depuis lad. ville de Milan jusques en cested, ville de Paris;
«Pour ce fait, se transporter à diligence et en poste de lad. ville de Blois en lad. ville de Milan pour y faire l'achapt desd, armures et harnois, et iceulx faire admener en diligence en cested, ville de Paris ;
«Et mettre par escript l'achapt d'icelles armures et harnois, et les fraiz, mises el despenses tant de voiltures qu'il conviendra fere pour l'admenaige desd, harnois que de la despense de luy et des gens qu'i lui conviendra prendre tant pour sa seurté et conduite que pour l'aider à fere led. achapt d'icelles armures et harnois, et iceluy achapt faire certiffier par personage notable et congneu en cested, ville de Paris ou autre ad ce faire commis par monseigneur le Chancelier dud. Milan:
DE PARIS.                                                    181
"Et les dessusd, armures et harnois arrivez et des-cenduz en cesled. ville de Paris, seront tenuz nous et nos successeurs Prevost et Eschevins les recevoir et prendre, et iceulx faire distribuer aux personnes qui sont soubz et de nostre baniere; et luy en faire bailler, dedans la huitaine ensuivant, les deniers qui viendront d'icelle distribution jusques à la concur­rence tant de sond, achapt principal que de sesd, fraiz, mises et despens, et aussi de ses sallaires, peines et vaccations, telz qu'i luy seront par nous raisonnablement tauxez, eu esgard tant à la qualité de sa personne que à l'advance des deniers qu'i fera pour cause dud. achapt, voittures, mises et despenses dessusd.
"Fait et passé double au Bureau delad. Ville, ce xvme jour de May l'an mil v° douze."
Ainsi signé : Turquant, Montmirel, Croquet, Du Souchay, Disome.
CCLXXVI et CCLXXVII.
16 et 20 mai i5ia. (Fol. 234 r°.)
Et le lendemain ensuivant à neuf heures du ma­tin se partist led. Paris pour faire led. voyaige
en pleine Assemblée de Ville f'2', où s'est trouvé grant nombre de gens de tous estatz tant d'Eglise que au­trement, lesquelz se sont declerez de vous servir et obeyr à lad. monstre ainsi qu'ilz sont tenuz de faire; el pour commancer à y proceder, avons fait reserche par toutes les maisons de ceste ville des harnois et acoustremens de guerre qui y sont. Mais pour ce que n'en avons trouvé souffisanment pour faire monstre honorable à vostre intention et selon le desir de vosd. habitans, a esté depuis'par autre Assemblée tenue en vostre Chambre du Conseil, où estoient mons1, le premier president et autres notables per-sonages de tous estatz <3', deliberé d'en envoyer querir à toute deligence jusques à Milan, si vostre plaisir est le permettre et donner congé de ce fere ; et neant­moins avons prins etassignéjouràfaire lad. monstre au xxvi° jour de Juing prochain venant; pendant le­quel temps pourront estre aportez lesd, harnois et acoustremens, et vosd. subgectz feront par deçà pro­vision de chevaulx; et esperons, à l'ayde de Dieu, la faire de telle sorte que oncques n'en fut l'aide une telle en ceste ville, car chascun en son endroit est deliberé n'y riens esparnier.
"Sire, quant il vous plaira nous mander la sorte de l'artillerie que voulez aussi estre faicte par lesd.
avec lettres au Roy et à monseigneur le Chancelier et autres, qui s'ensuyvent.
Lettres escriptes de par la Ville au Roy pour le fait de lad. monstre.
16 mai.
k Nostre souverain Seigneur, tant et si trés humble­ment que faire povons à vostre bonne grace nous re­commandons.
"Sire, nous avons receu les lettres qu'il vous a pleu nous escripre M, par lesquelles nous avez mandé faire mettre suz et en armes tous les nobles, officiers et autres voz bons et loyaulx subjectz de ceste ville de Paris, et en faire monstre generale le plus tost que faire ce pourra, ad ce que sachez la puissance que avez en cested, ville pour la garde et deffence d'icelle contre voz ennemis; et en ce faisant avez declairé vosd. subgectz et habitans de ceste vostre ville estre tenuz pour excusez de vostre ban et ar-riereban, dont vous mercions tant et si humblement qu'i nous est possible.
"Sire, nous avons fait lire et publier vosd. lettres
O En date du 4 mai, rapportées ci-dessus art. CCLXXI.
<-> Tenue le 8 mai, même article.
W Tenue le 13 mai, art. CCLXXIV ci-dessus.